Här har vi samlat några frågor och svar kring vårt digitala kundkort. Hittar du inte svaret på din fråga kan du kontakta vår kundtjänst.
Varför gör Martin & Servera Restaurangbutikerna om kundkortet till en digitalt kundkort?
Vi vill underlätta för dig att som kund och medlem. Med ett digitalt kundkort där du använder en QR-kod i stället för ett plastkort kan du på ett smidigt sätt göra dina inköp. Mobilen har de flesta alltid med sig, och så blir det färre plastkort i plånboken, och i världen.
Det går också att snabbare bli medlem på, då du inte behöver vänta på att kortet ska tryckas och på postleveransen.
Hur ansöker jag om digitalt kort?
Är du inte medlem idag behöver du fylla i ett formulär, du hittar dem här
För företagare/föreningar
För privatpersoner till Matklubben.
Hur gör jag som redan är medlem för att använda det digitala kortet?
Du behöver registrera ditt klubbkortsnummer och din e-postadress som är kopplat till ditt medlemskap. Du får sen ett mejl med en länk där du fortsätter nedladdningen av din QR-kod.
Verifiera ditt konto här
Användarguide för att komma i gång med kortet.
Kan jag fortsätta använda mitt fysiska kort?
Ja, de fysiska korten kommer finns kvar tills vidare.
Kan andra använda mitt digitala kort/QR-kod?
Om du har ett kundkort kopplat till ditt företag eller förening kan du dela kod med medarbetare/kollegor.
Har du ett företagskort kan du inte dela koden med medarbetare då kortet är personligt.
Har du medarbetare som behöver handla med företagskort ansöker du om ett digitalt kundkort här.
För medlemmar i Matklubben är kortet är personligt och går ej att dela. Har du en familjemedlem som vill handla hos oss är de välkomna att ansöka om medlemskap. Ansökan och mer information hittar du här.
Kan jag handla alkohol med QR-kod?
Köp av alkoholhaltiga drycker för företag med serveringstillstånd görs på samma sätt som tidigare. Det vill säga mot uppvisande av legitimation och att företagets serveringstillstånd finns registrerat i vårt kundregister. Har dina anställda en fullmakt att handla alkohol behöver vi registrera deras namn kopplade till ditt serveringstillstånd. Som innehavare av tillståndet ansvarar du för att informera butiken om vilka personer som får handla alkohol på företagets serveringstillstånd.
Läs mer här om att handla med serveringstillstånd
Jag har serveringstillstånd kopplat till mitt konto, kan jag dela koden ändå?
Du kan dela ditt kundkort även om du har serveringstillstånd kopplat till ditt kort. Om du delar din QR-kod med en medarbetare måste hen finnas registrerad för köp av alkohol kopplat till ditt serveringstillstånd i vårt kassaregister.
Som innehavare av tillståndet ansvarar du för att informera butiken om vilka personer som får handla alkohol på företagets serveringstillstånd.
Mer information här för dig som har serveringstillstånd
Kan jag göra mina inköp med QR-koden även om mitt företag betalar med faktura?
Du kan använda QR-koden, betalningen sker som vanligt för dig som gör fakturaköp.
Om jag fått en delad kod, kan jag dela den vidare?
Huvudinnehavare är den som äger kortet och bestämmer vem den ska delas med.
Hur länge är QR-koden som jag delar giltig?
Så länge som du vill, du måste själv avaktivera en delad kod. Du är ansvarig för att ta bort/återkalla den delade koden till medarbetare som slutat arbeta hos dig.
Om jag avslutar mitt kundnummer försvinner min QR-kod då?
När ditt kundnummer avslutas blir din kod inaktiv.
Hur loggar jag in på mitt konto?
Du hittar inloggningen till ditt konto här kundkort.martinserverarestaurangbutiker.se
Vem vänder jag mig till om jag stöter på problem med att logga in?
Får du problem att logga in hör du av dig till vår kundtjänst.
Jag har glömt bort vilken e-postadress som är kopplat till mitt kundkort/medlemskap hur gör jag då?
Kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig.
Telefonnummer 08-722 28 80, eller e-post: butiker@martinservera.se
Fler frågor & svar:
Frågor och svar (martinserverarestaurangbutiker.se)