• Martin & Servera
  • Restaurangbutiker
  • Galatea
  • Grönsakshallen Sorunda
  • Kötthallen Sorunda
  • Fiskhallen Sorunda
Servera
  • Hem
  • Sortiment
    • Kampanjer
    • Färskvaror
    • Kolonial och fryst
    • Utrustning och engångsartiklar
    • Varm och kall dryck
    • Vin, sprit och öl
    • Våra egna varor
    • Utbildningar och tjänster
    • Veganskt sortiment
    • Lite mer utvalt
      • Läs mer om Fiskhallen
  • Om oss
    • Nyheter
    • Historia
      • Martin Olsson
    • Hållbarhet
    • För leverantörer
      • Kontaktpersoner
      • Uppgifter och fakturainformation
      • Kampanjprogram
      • Artikelbilder
      • Produktlarm
    • Jobba hos Martin & Servera gruppen
  • Våra butiker
    • Bromma
    • Årsta
  • Bli kund
    • Vem kan bli kund?
    • Företag/Förenings-kund
    • Matklubben-privatperson
      • Information om Matklubben
    • Företagskort
    • Leveranser
    • benifyDeals
    • Personuppgifter
  • Kundtjänst
    • Reklamation
    • Bonus
    • Adressändring
    • Uppdatera e-postadress
    • Uppdatera kontaktuppgifter
    • Ansök om kundkort
    • Beställ extrakort
    • Frågor och svar
Martin & Servera Logo
  • Sortiment
  • Om oss
  • Våra butiker
  • Bli kund
  • Kundtjänst

Undernavigering för Kundtjänst

  • Kundtjänst
    • Reklamation
    • Bonus
    • Adressändring
    • Uppdatera e-postadress
    • Uppdatera kontaktuppgifter
    • Ansök om kundkort
    • Beställ extrakort
    • Frågor och svar
Hem → Kundtjänst → Frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat några vanliga frågeställningar som vi hoppas kan vara till hjälp. Hittar du inte svaret på din fråga kan du kontakta vår kundtjänst.

  • Kundkort
  • Handla
  • Övrigt

Kundkort

Kan jag handla innan jag fått mitt kort?

Vill du handla innan du fått ditt kundkort, skriv ut den bekräftelse du får via e-post när du ansöker och ta med den till butiken så hjälper vi dig.

Jag har köpt ett bolag som redan har ett kundkort, kan jag använda det när jag handlar?

Nej, om du köper ett bolag som har kundkort så måste detta kundnummer avslutas och ni måste ansöka om ett nytt kundkort/kundnummer. Detta är av redovisnings- och skattemässiga skäl. Ansök om nytt kundkort här.

Kan jag ha kvar samma kundkort/kundnummer om jag byter bolagsform?

Nej, då du ombildar ditt bolag eller köper ett bolag som har kundkort så måste detta kundnummer avslutas och ni måste ansöka om ett nytt kundkort/kundnummer. Detta är av redovisnings- och skattemässiga skäl. Ansök om nytt kundkort här.

Hur skaffar jag ett kundkort?

Du kan ansöka om kundkort här på nätet eller kontakta personalen i någon av våra butiker så hjälper de dig direkt på plats.

Kan man handla som privatperson hos Martin & Servera Restaurangbutiker?

Ja, det finns två olika möjligheter. Antingen har du benifyDeals genom din arbetsgivare och Benify, läs mer om benifyDeals här. Du kan också ansöka om medlemskap i vår förening Matklubben. Läs mer om Matklubben här.

Måste jag ha en restaurang för att handla hos er eller kan man vara ett vanligt kontor?

Du måste inte ha en restaurang. Alla registrerade företag och föreningar kan handla hos oss. För att handla krävs att du har ett kundkort. Du kan ansöka om kundkort direkt på nätet eller kontakta personalen i någon av våra butiker så hjälper vi dig.

Vem kan handla hos Martin & Servera Restaurangbutiker?

Alla registrerade företag och föreningar kan handla hos oss. För att handla krävs ett kundkort. Du kanansöka om kundkort direkt på nätet eller genom att kontakta personalen i någon av våra butiker så hjälper vi dig.

Handla

Kan jag handla alkohol i era butiker?

För att handla alkohol i våra butiker krävs att du har serveringstillstånd. Har du serveringstillstånd så kan du läsa mer om hur du går tillväga här.

Hur betalar jag?

Du betalar som vanligt i kassan med kontanter eller eget betal- eller kreditkort.

Är era priser inklusive eller exklusive moms?

Vi riktar oss till registrerade företag och föreningar och därför är alla priser angivna exklusive moms.

Övrigt

Kan jag panta hos er?

Vi tar emot tomma eller fulla backar med 33 cl samt 50 cl glasflaskor, samt de fat och kolsyretuber som vi säljer.

Kan jag återlämna varor som jag inte har använt?

Inom 14 dagar efter ditt köp kan du mot uppvisande av kvitto återlämna vissa varor, förutsatt att förpackningen är obruten. Det gäller endast varor från kolonial, kemtekniskt, drycker, utrustning och konfektyr, ej färskvaror eller frysvaror.

Kan ni leverera varorna till mig?

Vi är en cash-and-carry-butik där kunden själv plockar sina varor i butiken och betalar i kassan. Som företag kan du även få varor levererade mot en avgift, mer information hittar du här.

Handla som privatperson!

Nu presenterar vi Matklubben, en förening för dig som är privatperson och vill kunna handla hos oss. Läs mer och ansök om gratis medlemsskap.

Handla där proffsen handlar

Webbplatsöversikt

  • Kontakta oss
  • För leverantörer
  • Hitta till våra butiker
  • Integritetspolicy
  • Jobba hos Martin & Servera-gruppen
  • Press

Följ oss på sociala medier

  • facebook Created with Sketch.
  • instagram Created with Sketch.
  • Martin & Servera Restauranghandel
  • Martin & Servera Logistik
  • Galatea
  • Fiskhallen Sorunda
  • Kötthallen Sorunda
  • Grönsakshallen Sorunda
  • Still Sparkling Solutions
© Martin & Servera Restaurangbutiker AB 2013 - 2023 Org. nr: