Har det dykt upp några funderingar i julklappsstöket? Här har vi samlat några vanliga frågeställningar som vi hoppas kan vara till hjälp!

Vad är julbutiken?

Julbutiken är en beställningsportal knuten till Martin & Servera Restaurangbutiker. Med Julbutiken riktar vi oss till dig som vill köpa julklappar till dina kunder, partners eller anställda. Alla föreningar och företag kan handla genom Julbutiken. Du gör enkelt din beställning online och hämtar sedan dina färdigpackade varor i någon av våra butiker i Bromma eller Årsta. Du kan även välja att få din julorder levererad, men då tillkommer fraktkostnad.

Vem kan handla i julbutiken?

Alla registrerade företag och föreningar kan handla hos oss. Även du som är privatperson kan handla i Julbutiken, om du är medlem i Matklubben.

Vill du göra en beställning men saknar ett digitalt kundkort? Inga problem! När du lägger en julorder skickar vi automatiskt ut ett kundkort till dig. Det kan du använda om du vill handla i någon av våra butiker vid ett senare tillfälle.

Hur skaffar jag ett kundkort?

När du lägger en beställning i julbutiken får du automatiskt ut ett digitalt kundkort. Det gäller också om du vill handla hos oss igen vid ett senare tillfälle.

Om du vill handla hos oss utan att lägga någon order i julbutiken så kan du ansöka om digitalt kundkort direkt på nätet. Här ansöker du om kundkort.

Varför är alla priser angivna exklusive moms?

Vi riktar oss till registrerade företag och föreningar och därför är alla priser i vår julbutik angivna exklusive moms. Våra matnyttiga delikatesslådor, konfektyraskar och blandade godsaker har livsmedelsmoms (12 %). I kassan kan du se totalbeloppet för din beställning både exklusive och inklusive moms.

När finns varorna i lager?

Konfektyraskar och blandade godsaker finns i lager från och med början av november. De matnyttiga delikatesslådorna finns i lager från början av december. För bästa hållbarhet får vi in våra matnyttiga varor lite senare än de andra julklapparna. På så sätt kan du vara säker på att alla presenterna håller sig över jul!

Jag vill ha mina julgåvor innan julhelgen. När måste jag beställa?

För att kunna garantera leverans innan julhelgen vill vi ha din beställning senast söndag den 15 december 2024.

Vad händer om en produkt jag beställt inte finns i lager?

När du gjort din beställning får du en kopia på din beställning via e-post. Vi går sedan igenom din order och kontrollerar så att alla varor finns i lager till önskat hämtnings- eller leveransdatum. Om någon produkt är slut kontaktar vi dig. När allt är klart får du en orderbekräftelse via e-post. Helgfria vardagar sker detta inom 24 timmar.

När får jag en bekräftelse på min beställning?

Vid beställning på nätet kommer en bekräftelse på din beställning inom 24 timmar (helgfria dagar).

Hur betalar jag?

Om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker så betalar du som vanligt i kassan med kontanter eller eget betalkort.

Vill du hämta din beställning men ändå betala via faktura, skriv detta i meddelandefältet. Då görs en kreditkontroll och vi ordnar sedan så att du får en faktura (betalningsvillkor 10 dagar). Gäller ej Matklubben. Om du väljer att få din beställning levererad så görs automatiskt en kreditkontroll och vi skickar därefter en faktura till dig (betalningsvillkor 10 dagar). Vid fakturering tillkommer en fakturaavgift på 30 kr.

Kan jag betala med faktura?

Om du väljer att få din beställning levererad så görs en sedvanlig kreditkontroll och vi skickar därefter en faktura till dig. En fakturaavgift på 30 kr läggs på fakturan. Gäller ej Matklubben.

Om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker men ändå vill få en faktura, skriv detta i meddelandefältet. Då görs en kreditkontroll och vi ordnar sedan så att du får en faktura. Även i detta fall läggs en fakturaavgift om 30 kr på fakturan.

När kan jag hämta mina varor?

Vi plockar ihop din order så att den är redo för upphämtning det datum du angivit i din beställning. För bästa hållbarhet finns våra matnyttiga delikatesslådor dock inte i lager förrän i början av december. Konfektyraskar och blandade godsaker finns i lager från och med början av november.

Jag kan inte hämta min beställning själv. Kan jag skicka en kollega?

Det går bra, men ge en kopia på ordern till personen som ska hämta din beställning.

Jag vill klämma och känna på julklapparna innan jag bestämmer mig. Går det?

Besök gärna våra butiker och prata med vår personal.

Vad kostar frakten om jag vill få min beställning levererad?

Alla beställningar levereras till självkostnadspris från närmaste butik. Vi har två butiker belägna i Bromma och Årsta. Vill du veta hur mycket frakten kommer att kosta, kontakta din närmaste butik eller lämna ett meddelande vid beställning så kontaktar vi dig med prisuppgift.

Jag har frågor om min leverans, vem ska jag kontakta?

Din beställning levereras från din närmaste butik. I din orderbekräftelse står det vilken butik detta är och hur du kontaktar dem. Här finns kontaktuppgifter till alla våra butiker.

Går det att få varorna presentförpackade?

De allra flesta varorna i julbutiken är redan presentförpackade eller inslagna i presentpapper. Information om presentförpackning eller inslagning finns på respektive produkt.

Jag vill ge min personal en specialkomponerad korg, kan jag få hjälp att plocka ihop dem så att de finns färdiga när jag hämtar?

Om du vill göra en beställning av egenkomponerade korgar, kontakta dina närmaste butik så kan vi diskutera oss fram till en bra lösning.

Du kan även komponera korgar direkt i våra butiker. Vi har korgar i tre olika storlekar. Blanda fritt bland tusentals artiklar i vårt sortiment och skapa själv din presentkorg.